четвер, 14 травня 2015 р.

Хотіли стати кращими в області, згодом вийшли на ринок ЄС

30.04.2015, 20:15      Мая Голуб



"Модерн-Експо". Фото автора. 
В Україні виробляють якісні товари, що поступово завойовують ринки Європи. В ЄС велика конкуренція і високі вимоги до якості продукції. Товар повинен відповідати усім міжнародним стандартам.
Одним з прикладів конкурентоздатної роботи як в Україні так і за її межами є компанія «Modern-Expo», головний завод і офіс якої розташовані на Волині. Підприємство сміливо можна назвати успішним, бо з невеликого регіонального виробника йому вдалося стати великим міжнародним холдингом.
Історія компанії бере початок з 1993 року, коли в м. Луцьк було засновано виробництво торгових меблів. А в 1997 році з`являється бренд «Модерн-Експо». Зробивши вибір на користь якості товару та високих стандартів обслуговування, невелика фірма незабаром перетворилася на широко відомого міжнародного виробника і постачальника.
Згодом у 1999 році компанія «Модерн-Експо» виступила інвестором недобудованого об`єкту радянського оборонного комплексу, заводу«Іскра». Ресурси були інвестовані у ремонт, обладнання та інфраструктуру, після чого почалась активна робота.
На даний час виробництво на підприємстві здійснюється на сучасному високотехнологічному обладнанні, вся продукція сертифікована за міжнародними стандартами якості CE, GS від TÜV, ISO. Компанія також дбає про енергоефективність: здалеку видно різнокольорові утеплені фасади будівель заводу. А зенітні ліхтарі, встановлені на даху, забезпечують природнім освітленням.
Сьогодні на заводі виготовляють торгові стелажі, холодильне обладнання, касові бокси, «рішення» для товарів в магазинах на АЗС, обладнання з нержавіючої сталі, POS-обладнання та системи проводки, а поставки здійснюються у 54 країни світу, зокрема для таких компаній як «Макдональдс», «ПепсіКо» та «Кока-кола».
На заводі в Луцькому районі працює 1770 людей, а загалом в компанії «Модерн-Експо» – близько 2 тисячі чоловік.
В Україні наразі розташовані 2 заводи компанії (неподалік міста Луцька у селі Струмівка, а також у м. Верхньодніпровськ Дніпропетровської області). У 2014 році було запущено завод в Республіці Білорусь у м. Вітебськ. Сьогодні компанія має плани по відкриттю нового заводу в м. Люблін (Польща).
Як вдалося підприємству вдалося досягти таких значних успіхів, нам розповів керівник відділу маркетингу Modern-Expo Group Микола Жичук.
- Скільки років підприємство працює на ринку ЄС?
- За плечима компанії «Модерн-Експо» більш ніж 20 років успішної роботи. Порівняно з компаніями, які працюють в нашій галузі ми дуже молоді. Ми є компанією сектору b2b (бізнес для бізнесу) тому працюємо для інших бізнесів. Колеги з компаній нашоїіндустрії в Європі почали розвиватися набагато раніше. Ми є молодими, але є досить амбіційними. Історія нашого розвитку почалася в 1993 році. Компанія була заснована як спільне українсько-польське підприємство і успіхом вона завдячуєсвоїм засновником і топ менеджерам. Один з них Петро Пилипюк – сучасний генеральний директор компанії, а інший – Богдан Лукасік – генеральний директор європейського представництва. Вони об`єднали свої зусилля і завдяки їхній співпраці у 1997 році був заснований бренд «Модерн-Експо». Спочатку ми були невеликими, але розвивалися поступово і крок за кроком. Спочатку поставили собі за мету стати кращою компанією в місті, згодом в області, в Україні, в Європі.
Фото надане "Модерн-Експо". 
- Більше вашої продукції на українському ринку чи в ЄС?
- На нашому ринку поставки в Україну займають менше 15 %. Все інше експортується. Це не тільки ринки ЄС. Це ринки країн Митного Союзу, і країни Центральної , Західної та Східної Європи, Північної Африки, Близького Сходу. Минулого року відбулися перші поставки в Південну Америку. Ведемо переговори з іншими регіонами, наприклад, Індією. Ми ні на крок не зупиняємося в нашому розвитку. Наша компанія не направила вектор розвитку лише на Європу, нам цікавий цілий світ. На кожному ринку є свої нюанси, і ми повинні підлаштовуватись під них, щоб правильно працювати з клієнтами і відповідати всім необхідним вимогам.
- В яких країнах є офіси?
- Наша материнська компанія знаходиться в Нідерландах. В Україні - головний офіс. Тут реалізуються основні продажі, тут наш інтелектуальний потенціал. І ще є невеликі офіси в Києві, Одесі, Дніпропетровську. Ще є один завод у містечку Верхньодніпровськ Дніпропетровської області. Крім того є міжнародні офіси, які забезпечують підтримку та продажі нашого обладнання в Москві (Росія),Люблін (Польща), Берлін (Німеччина), Дубаї (ОАЕ). І на днях ми відкрили офіс в Парижі. Ще один наш завод знаходиться у Білорусі. У Вітебську цей проект запустився тільки минулого року. Це показує, що компанія не стоїть на місці, а розвивається. І ще один завод плануємо будувати в Польщі.
Фото "Модерн-Експо".
- На якому обладнанні люди працюють?
- В основному – це найсучасніші технології. Станки виробництва Італії, Швейцарії, Німеччини. На заводі використовується найновітніше обладнання. Наші фахівці відвідують спеціалізовані виставки, вивчають технології. В наш холдинг входить компанія «Моdern Engineering» – підприємство, що займається виробництвом обладнання для нас. Це дає змогу бути більш гнучкими та відповідно більш конкурентоздатними. Ми можемо пропонувати більше рішень в стисліше терміни по кращій ціні, а це завжди перевага у роботі з замовниками.
- Можете детальніше розповісти про співпрацю з Польщею? 
- Офіс в Польщі – один з найбільших та найдосвідченіших. Сьогодні він показує хорошу динаміку розвитку та чудові результати. Щодо налагодження виробництва в Люблін – то цей проект в наших найближчих планах. Сьогодні «Модерн-Експо» - це міжнародний холдинг і його ціль – стати глобальним постачальником комплексних рішень для рітейлу по всьому світу. Наша компанія мультинаціональна, ми досягли такого рівня, де вже національні питання відходять на другий план.
- А в Любліні скільки людей буде працювати на заводі?
- На першому етапі це буде невелике виробництво, але з перспективою розширення.
- З якими труднощами стикалися, коли виходили на ринок ЄС?
- Якщо порівнювати з Україною вартість послуг, то в Європі – усе на порядок дорожче. Експлуатація чи витрати на офіс будуть вищими, ніж оплата таких послуг в Україні. Наголошую, що і в Україні наша компанія платить зарплату офіційно «по-білому», сплачуючи усі необхідні податки. Також в Європі дорожчі людські ресурси, оренда, світло, інфраструктура і тд.
Для виходу на ринки ЄС продукт в першу має бути конкурентоспроможним. Наприклад, при виході на ринок Німеччини ми повинні були пройти сертифікацію, відповідати всім нормам і стандартам, які там використовуються. Лише тоді нашу продукцію будуть розглядати для участі, наприклад, у тендерах. Клієнти, які навіть хочуть працювати з нами, не готові одразу заключати великі контракти. Співпраця розвивається крок за кроком - це розтягнутий в часі процес.
- Коли ви вперше потрапили на ринок Німеччини? 
- В 2009 році відкрили наш офіс в м. Берлін. Насправді в Німеччині наша компанія з’явилася раніше, набагато раніше ми брали участь у виставці «Єврошоп». Ця виставка відбувається раз в три роки в м. Дюсельдорф і є для нашої індустрії «Олімпіадою».
- Як поточна криза вплинула на підприємство?
- Я б не сказав, що криза для нас мала великі негативні наслідки. Цей період ми використовуємо як вікно для нових можливостей. Ми собі ставимо одні і ті ж задачі – рух лише вперед. Як каже наш генеральний директор: «Щоб рухатись вперед, ми повинні бігти, якщо всі інші ідуть». Щоб бути попереду, ми повинні бути першими, сучасними, інноваційними, амбітними, модерновими. За останні 5 років наша компанія тільки росла. І в 2015 році ми не збираємось зупинятися.  В 2014 році ми запустили завод в Білорусі, перед цим у Верхньодніпровську. Кризу використали , як можливість для росту. І те, що ми відкрили офіс в Парижі – це ще одна «галочка» для нас, яка показує, що не треба покладати руки, а працювати.
- А як щодо кризи в 2007-2008 роках?
- Ми пройшли досить «м`яко» через цю кризу і зробили правильні висновки, які нам допомагають бути попереду інших. Зараз ми далі розвиваємося, а це значить, що ці висновки були правильними
- За останні роки у вас збільшився обсяг продукції?
- В нас кожного року ріст до 30%. Зараз компанія продає продукцію більше, ніж на 100 мільйонів доларів, це значить, що ми не тільки один з європейських лідерів своєї галузі, але й регіональний економічний лідер.
- В майбутньому можливе приєднання деяких сіл до Луцька. Ви наразі зареєстровані, як підприємство в Луцькому районі. І платите податки не для Луцька. Чи готові платити більші податки, якщо село Струмівка приєднається до Луцька?
- Бізнесу завжди не вигідно платити більші податки, це аксіома. Але якщо Струмівка приєднується до Луцька, то ми нікуди не переїдемо. Ми за те, щоб усі підприємства працювали по одних правилах, всі їх дотримувались, платили усі необхідні податки і «грали» чесно. Ми платимоусі податки і вважаємо наш персонал головним нашим активом. Якщо така ситуація виникне – звичайно.
Фото "Модерн Експо".
- Чи вплинув конфлікт Росії з Україною на підприємство? 
- Звичайно, що вплинув. Якщо б не було цього конфлікту, можливо не було б наших виробничих площ в Білорусі. Звідти ми здійснюємо поставки нашого обладнання в країни Митного союзу. Це приклад ефективної диверсифікації ризиків. Звичайно ми адаптуємося під соціально-економічні фактори і робимо відповідні висновки при прийнятті рішень і розвитку бізнесу.
- А як саме вплинув конфлікт?
- Росія є для нас одним з ключових ринків, на якому ми і далі продовжуватимемо роботу для забезпечення успішної реалізації ідей і проектів наших партнерів.
- Які плани в напрямку розвитку підприємства? 
- Це відкриття нових ринків, співпраця з новими партнерами, розвиток нових продуктів. Також запуск виробництв в Польщі. Бачимо перспективи, що наші продукти будуть затребувані на ринках Африки та Близького Сходу. Можливо будемо налагоджувати виробництво там.
- Можете поділитись секретом успіху? 
- Багато залежить від команди. Треба знаходити правильних людей, бути відповідальними за свою роботу і свої рішення, ставити амбітні цілі. І тільки тоді можна буде їх досягти.
Потрібно ефективно працювати, виготовляти«правильний» продукт, ставити складні але досяжні задачі, підбирати команду професіоналів. Якщо продукт відповідатиме стандартам, він буде затребуваний. І це показує наш досвід. Якщо над продуктом працюють професійні дизайнери, інженери, конструктори, маркетологи, менеджери – цей продукт буде продаватися.Наш досвід показує, що вироби українського походження є затребувані в країнах ЄС. 
Фото "Модерн Експо".
Можна зробити висновок, що для виходу на ринок ЄС українським підприємствам потрібно наполегливо та ефективно працювати.
Матеріал підготовлено в рамках Інформаційної кампанії “Сильніші разом!"
Першоджерело: http://4vlada.com/blogs/974/42997